Öncelikli Alanlarımız
Bartın Üniversitesi’nin eğitim odaklı konumlanmasıyla uyumlu olmak üzere başarı bölgesi tercihini belirlemesi önem arz etmektedir. Bu bağlamda, üniversitenin mevcut eğitim birimleri incelendiğinde fen ve mühendislik, sosyal ve beşeri bilimler, eğitim bilimleri ve öğretmen yetiştirme, İslami ilimler, sağlık bilimleri, spor bilimleri, mesleki eğitim alanlarında lisans ağırlıklı eğitim verdiği görülmektedir. Üniversitenin yakın gelecekte bu alanlara mimarlık ve tasarım eğitimini ekleme girişimi mevcuttur. Bu çeşitlilik, öğrencilerin farklı eğitim programlarında yürütülmekte olan derslerden alma imkânı sağlayarak bilgi ve becerilerini geliştirmelerine fırsat tanımaktadır. Aynı çeşitlilik ve zenginlik, akademisyenlerin yakın işbirliği içerisine girerek disiplinler arası ortak çalışmalar yapmalarını kolaylaştırmaktadır.
Üniversitenin eğitim odaklı konum tercihi yalnızca kendi öğrencileri için değil, diğer paydaşlar için de fırsatlar taşımaktadır. Eğitim Fakültesi bünyesinde sürdürülen yeni araştırma ve geliştirme çalışmalarıyla bölgenin eğitim kalitesinin yükselmesine yönelik geliştirme faaliyetlerinin sürdürülmesi başarı bölgesi tercihlerimiz arasındadır. Bu kapsamda bölgedeki okul ve kurumlarla işbirliğine gidilerek Eğitimi Fakültesi’nin bilgi ve deneyiminin dış paydaşlara aktarılması çalışmaları sürdürülecektir. Özel eğitim, öncelikli alanlarımızdan biri olup bu alanda akademik personel ihtiyacının karşılanmasına ve arttırılmasına önem verilecektir. Bu doğrultuda, Eğitim Fakültesi, Psikoloji bölümü ve Spor Bilimleri Fakültesi yakın işbirliği içerisine girerek yeni program geliştirme çalışmaları ve uygulamaları sürdürebilir.
Edebiyat Fakültesi bünyesinde sürdürülecek teorik ve uygulamalı çalışmalar hem üniversitenin araştırmacı yönüne katkı sağlayacak, hem de öğrencilerin kendi alanlarıyla ilgili konuları somut ve problem temelli çerçevede öğrenmelerine katkı sağlayacaktır. Bu doğrultuda, arkeolojik, sosyolojik ve kültürel çalışmaların arttırılması önceliklerimiz arasında olacaktır.
İslami İlimler Fakültesi’nin nitelikli din eğitimi verilerek eğitimin daha fazla uygulamaya dayandırılması hususunda gerekli alt yapı ve işbirlikleri arttırılacaktır. İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nin girişimcilik eğitimlerinin verilmesinde itici güç olması sağlanacaktır. Diğer bölümlerde okuyan öğrencilerin işletmecilik ve iktisadi düşünme bilgi ve becerilerinin geliştirilmesinde seçmeli dersler, yandal ve çift anadal uygulamalarıyla bu fakültenin potansiyelinden etkin bir şekilde yararlanılacaktır.
Fen ve Mühendislik Fakülteleri’nin araştırmaya dayalı çalışmalarıyla bölgenin nitelikli insan gücünün gelişmesine katkı sağlaması öncelikli tercihlerimiz arasındadır. Bu kapsamda, üniversite-sanayi işbirliği geliştirilerek öğretim üyelerinin bilgi ve deneyimlerinin girişimcilere aktarılması önem arz etmektedir. Mühendislik eğitiminde uygulamaya yönelik eğitimi arttırmak ve üniversite-sanayi işbirliğine işlerlik kazandırmak üzere 7+1 uygulamasına geçmek önceliklerimiz arasındadır.
Orman Fakültesi öğretim üyesi başına düşen öğrenci oranı açısından üniversitemizin en avantajlı birimidir. Kuruluş tarihinin daha eskiye dayanması dolayısıyla eğitim tecrübesi de daha fazladır. Bu birikimin bölgenin insan gücü gelişimine katkısının artarak devam etmesi önemsediğimiz hususlardan biridir.
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu ile Meslek Yüksek Okulu’nun nitelikli ara eleman yetiştirilmesi için altyapı açısından güçlendirilmeleri önem arz etmektedir. Meslek Yüksek Okulu’nda 3+1 uygulaması öğrencilerimizin daha nitelikli eğitim almalarına katkı sağlayacak olması açısından öncelik verdiğimiz bir uygulamadır.
Genel olarak üniversitemizin kamu ve özel sektörde ihtiyaç duyulan alanlarda yeni bölümler açması, doluluk oranları açısından istikrarlı bir şekilde sorun yaşandığı alanlardaki programların kapatılması nitelikli eğitim vermede temel ilkemiz olacaktır.
Değer Sunumu Belirleme Tablosu
Faktörler/Tercihler |
Yok et |
Azalt |
Arttır |
Yenilik yap |
Sosyal Olanaklar |
|
|
√ |
|
Destekler Burslar vs |
|
|
√ |
|
Eğitim Yöntemleri |
|
|
|
√ |
Öğrenci Merkezli Eğitim |
|
|
√ |
|
Öğretmen merkezlilik |
|
√ |
|
|
Soyut ve teorik eğitim |
|
√ |
|
|
Uygulamalı eğitim |
|
|
√ |
|
Ölçme ve Değerlendirme |
|
|
|
√ |
İşbirlikleri |
|
|
√ |
|
Projeler |
|
|
√ |
|
Kurumsal Kimlik ve Farklılaşma |
|
|
√ |
|
Yayın |
|
|
√ |
|
Patent |
|
|
√ |
|
Kalite |
|
|
√ |
|
Yenilikçilik |
|
|
√ |
|
Girişimcilik |
|
|
√ |
|
Şeffaflık |
|
|
√ |
|
Bartın Üniversitesi gittikçe genişleyen bir yelpazede eğitim, öğretim ve araştırma faaliyetlerini sürdürmektedir. Bu çerçevede üniversitemizde faaliyet yürüten fakülte, enstitü ve yüksekokullarımızın her biri kendi alanlarında nitelikli eğitim faaliyetleri yürüten birimlerdir. Birçok disiplinin bir arada oluşu disiplinler arası çalışmalara imkân sağlaması açısından son derece elverişli bir ortam oluşturmaktadır. Disiplinler arası eğitim faaliyetlerine ağırlık vermeyi planlayan bir eğitim üniversitesi olarak Bartın Üniversitesi’nde;
- Mevcut durumda çoğunluğu genç yaşta bulunan, eğitim öğretim ve araştırma konusunda istekli, diğer akademik personelle işbirliği içerisinde çalışabilen ve mesleki yeterliliğe sahip 545 akademik personel ile 244 idari personel görev yapmaktadır.
- Öğretim elemanları tarafından öğrencilerimize yaygın ve etkin danışmanlık hizmeti verilmektedir.
- Öğrencilerimiz, öğretim elemanları ve yöneticiler arasında sağlıklı bir iletişim bulunmaktadır.
- Dersler öğretim elemanları tarafından modern dersliklerde, kariyer alanlarına uygun biçimde, öğrenci memnuniyetini esas alacak şekilde ve titizlikle işlenmektedir.
- Öğrencilerimize, inanç ve değerlerine saygı gösterilerek, huzurlu ve güvenli bir eğitim ortamı sunulmaktadır.
- Bartın Üniversitesi’nin tarihi, doğal ve turistik bir bölgede bulunması, Ankara ve İstanbul gibi metropol şehirlere olan yakınlığı, Bartın Üniversitesi’nin doğa ile iç içe olması Bartın Üniversitesi’nin temel yetkinlikleri arasındadır.
Üniversitemizin yukarıda sıralanan yetkinlik alanlarını geliştirmek, mevcut kaynak ve kabiliyetlerini sürekli iyileştirmek için;
- Üniversitede eğitim faaliyetlerinin niteliğini arttırmak için kadrosuna nitelikli akademik ve idari personeller kazandırması,
- Öğretim üyesi eksiklikleri giderilerek lisansüstü programların açılması,
- Üniversitemizde öğrenim gören öğrencilerin öğrenim gördükleri bölüm dışında farklı bölümlerden de istekleri doğrultusunda ders almasına olanak tanınarak öğrencilerin uzmanlık bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi için fırsatlar verilmesi, seçmeli ders alma imkânının, yan dal, çift ana dal yapma imkânlarının geliştirilmesi,
- Merkez yerleşke alanındaki altyapı eksikliklerinin giderilmesi,
- Hizmet binalarındaki çalışma odaları ve dersliklerin çağdaş donanıma sahip olması,
- Uygulamalı eğitimi destekleyen laboratuvarlar ve atölyelerin sayısının ve mevcut olanların niteliğinin arttırılması,
- Bilimsel araştırma ve yayınların arttırılması yönünde kararlılığın olması,
- Öğretim elemanlarının ulusal ve uluslararası değişim ve gelişmelere açık olması ve yenilikleri izleme potansiyeline sahip olmaları,
- İdari personelin iş dinamizminin yüksek olması,
- Personelin eğitim, kurs ve kongre vb. etkinliklere katılımının teşvik edilmesi,
- Teknolojik kaynakların yeni ve bilişim hizmet kalitesinin yüksek olması,
- Üniversitenin ekonomik açıdan şehre katkısının artması ve farkındalık oluşturması,
- Mezun takip sisteminin etkin hale getirilmesi,
- Yaygın ve etkin danışmanlık hizmetinin verilmesi,
- Öğrenci kulüplerinin etkin çalışması için destekler verilmesi,
- Tanıtım faaliyetlerine ağırlık verilmesi,
Eğiticilerin eğitimi uygulamalarının arttırılması hedeflenmektedir.