SWOT Analizi
Güçlü Yönler
|
|
Üniversitemizde huzurlu ve samimi bir ortamın bulunması |
Üniversitenin iç kaynaklarından araştırma ve geliştirme çalışmalarına mali kaynak sağlanması |
Akademik ve idari personel ile iletişim kolaylığı |
Genç dinamik ve motivasyonu yüksek bir akademik kadronun varlığı |
Akademisyenlerin öğrencilere özgüven vermesi |
Araştırma altyapısının güçlendirilmesine yönelik yatırımlara öncelik verilmesi |
Üniversitemizin bilimsel faaliyetleri desteklemesi ve teşvik etmesi |
Akademik teşvik ve yayın sayısında ilerleme |
Çağdaş ve öğrenci merkezli yaklaşımın bulunması |
Girişimcilik alanı ile ilgili yüksek lisans programlarının varlığı |
Üniversitemizin yeni kampüsünün hızla gelişiyor olması |
KOSGEB gibi girişimciliği destekleyen kuruluşlarla yakın ilişkilerin ve işbirliğinin varlığı |
Ulusal ve uluslararası üniversite sıralamalarında görünür hale gelmesi |
Üniversitemizin önlisans, lisans ve lisansüstü programlarında “Girişimcilik”, “İnovasyon” ve “Teknolojik“ gelişmeye ilişkin derslerin açılması ve öğrencilerin motive ediliyor olması. |
Üniversitemiz birim yöneticilerinin vizyoner olması |
Ankara ve İstanbul gibi metropol şehirlere yakınlık |
Akademik personelin aidiyet duygusunun iyi düzeyde olması |
Bartın Üniversitesi’nin tarihi, doğal ve turistik bir bölgede bulunması |
Genç, dinamik ve başarı odaklı akademisyenlerin varlığı |
Bartın Üniversitesi’nin vermiş olduğu çeşitli sertifika eğitimleri ve kursların varlığı |
Yönetim ve öğrenci ilişkilerinin güçlü olması |
Üniversitede engelli ve dezavantajlı kişilerin eğitimi, istihdamı ve ekonomiye kazandırılmasına ilişkin çalışmalar. |
Üniversitemizin değişim ve sürekli iyileşme çabalarının varlığı |
Bartın Üniversitesi’nin sportif başarıları |
YÖK’ün öncelikli alanlarında akademik kadro, lisansüstü eğitim ve 100/2000 YÖK doktora burs programından yararlanılması |
Bartın Üniversitesi’nde kültürel çeşitliliğin yer alması |
Sürekli eğitim ve uzaktan eğitim programlarının nitel ve nicel olarak güçlü olması |
Bartın Üniversitesi’nin il ve bölgenin sosyal, turizm ve ekonomik alanına olumlu katkısı |
Bazı bölümlerde uzaktan öğretim programlarının, üniversite genelinde uzaktan eğitim derslerinin olması |
Kurum kültürünü geliştirmeye ve güçlendirmeye yönelik yapılanmaya ve faaliyetlere önem verilmesi |
Üniversite öğrencileri ve personeli yanında topluma da hizmet veren BÜNSEM gibi öğrenme merkezine sahip olması |
Akademisyenlerin bölgenin sektörel kalkınmasına katkıda bulunma isteği |
Kararlarda ortak aklı ve katılımcılığı esas alan bir yaklaşımın varlığı |
|
Avrupa Yükseköğretim Alanı'na uyum sürecinin devam eğilimi |
RİMER gibi etkin işleyen ve tüm paydaşlarca beğeni toplayan bir iletişim portalının varlığı |
Engelliler için fiziki alt yapının sürekli iyileştirilmesine yönelik çalışmaların varlığı |
Kısmi zamanlı öğrenci istihdamı |
Dünya ve Türkiye Üniversiteleri sıralaması ve Akademik Performans Teşvik sıralamasında Üniversitemizin görünür ve ön sıralarda yer alması |
Üniversitenin düzenlediği bilimsel ve sosyal faaliyetlerle Bartın ilinin sosyo-kültürel yaşantısını zenginleştirmesi |
Zayıf Yönler |
|
Üniversitemiz kampüslerinin farklı yerlerde olması |
Teknolojik alt yapı yetersizlikleri ve bilişim alt yapısındaki aksaklıklar |
Akademik personelin gelişimine yönelik eğitimlerin yetersizliği |
Üniversite sanayi işbirliğinin yetersizliği |
Bartın Üniversitesi’nde disiplinler arası çalışmaların yetersizliği |
Proje ve teknoloji ofislerinin etkili olarak işletilmiyor olması |
Üniversitenin yeni olması nedeniyle kurumsal aksaklıklar ve sistem yetersizlikleri |
Kuluçka merkezi ve/veya TEKNOPARK ve/veya TEKNOMER gibi birimlerin bulunmaması |
Uygulamalı programlar için uygulama alanlarının yetersizliği |
Üniversite genelinde kurum dışı (TÜBİTAK vb.) projelerinin azlığı |
Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının ve ders yükünün fazlalığı |
Bilimsel araştırmalara verilen mali desteğin yetersiz olması |
Üniversitenin akreditasyon sürecinin henüz başlamamış olması |
Patent, faydalı model ve telif hakkı tescili sayısının az olması |
Mezunlarla iletişim ve takip sisteminin yetersizliği |
Akademik personelin uluslararası yayın yapmak için dil eğitimine ihtiyaç duyması |
Bazı birimlerde fiziki mekân yetersizliği |
Akademik personelin proje hazırlama bilgisini arttırmaya yönelik eğitimlerin yetersizliği |
Bazı birimlerde laboratuvar eksikliği |
Akademisyenlerin girişimcilik özelliklerine yeterince sahip olmaması |
İdari ve destek personel sayısının yetersiz olması |
Öğrencilerin girişimcilik konusunda özgüven eksikliği yaşaması |
Farabi, Erasmus ve Mevlana öğrenim hareketliliğinin yetersizliği ve yaşanan aksaklıklar |
Girişimciliği teşvik edecek kurum içi ve kurum dışı mali kaynakların yetersiz olması |
Bazı bölümlerde kontenjanların boş kalması |
Girişimcilik ile ilgili Ar-Ge ve inovasyon çalışmalarının yetersiz olması |
Kongre ve konferans salonunun yetersizliği |
Bartın Üniversitesi'nin tanıtımının yeterli olmaması |
Öğretim üyesi sayısının fakülteler arasındaki dağılımının dengesiz olması |
Sektörel düzeyde iş birliğinin istenilen düzeye çıkarılamamış olması |
Bazı birimlerde öğretim üyesi sayısının az olmasından dolayı yüksek lisans ve doktora programlarının açılamamış olması |
Üniversite kampüslerinde yeterli sayı ve nitelikte spor alanı/tesisinin olmaması |
Öğrencilere yönelik kültür, sanat faaliyetlerinin yeterince desteklenmemesi |
Dış paydaşlarla ilişkilerin yeterli düzeyde olmaması |
Bazı öğrencilerin okula aidiyet ve hedef duygusunun zayıf olması ve derslere girmemeleri |
Üniversitenin herhangi bir konukevinin, yeterli sosyal tesis ve lojman imkanının bulunmaması |
UBYS sisteminin iyileştirmeye ihtiyaç duyulması |
Üniversiteye ulaşım sorunu |
Bütçelerin kısıtlı olması |
Kamu-Üniversite- Sanayi(KUSİ) işbirliğinin yeterince sağlanamaması |
Üniversitenin tüm birimlerinde web sayfalarının Türkçe ve yabancı dil olarak güncel, aktif ve fonksiyonel olmaması |
Akademik ve sosyal organizasyonlara sponsor ve destek bulunamaması |
Fırsatlar
|
|
Ulusal ve uluslararası üniversiteler ile mevcut iş birliklerinin geliştirilmesi imkânı |
Üniversitenin bölgedeki zengin geçmişi bulunan gemi inşa ve entegre sanayiinin sektörel potansiyeline ilişkin çalışmaları ve kümelenmeye yapacağı katkı potansiyeli |
Bölgedeki üniversiteler ile işbirliğinin geliştirilmesi potansiyeli |
Bartın ilinin doğal güzellikleri ve turizm potansiyeli |
Uzaktan eğitimin yaygınlaştırılması potansiyeli |
Bartın ilinin ve bölgenin gelişmeye açık olması |
Ulusal ve uluslararası kurumların bilimsel projelere ilişkin destek çeşitliliği ve fonlardaki artış eğilimi |
Bartın ilinin zengin deniz, tersane, liman potansiyeline sahip olması |
Üniversitelerin ulusal ve uluslararası düzeyde birbirleriyle güçlü entegrasyona ve işbirliklerine yöneliyor olması |
Bölgenin çevresel, kültürel ve arkeolojik değerleri konularında çalışma yapacak olanaklara sahip olması |
Kamunun üniversitelerdeki araştırma ve yayınlara teşvik getirmesi |
Özel sektör temsilcilerinin öğrencilerin bölgedeki işletmelerde staj yapmaları konusunda istekli ve duyarlı olması |
Organize sanayi bölgesi içindeki inovasyon merkezinin varlığı |
Filyos Projesi’nin tamamlanması ve geliştirilmesi |
Yenilenebilir enerji kaynaklarından yararlanarak bölgesel katkı sağlama imkanının olması |
Üniversite ile kamu kuruluşları ve STK’lar arasında yeni ve ortak proje potansiyeli |
Bölgenin halen araştırılmamış arkeolojik değerlere sahip olması |
Çevre konularında toplumsal bilincin artması ve ekolojik kampüslere doğru eğilim |
Tehditler |
|
Artan üniversite sayısından dolayı bazı bölümlerin öğrenci bulamama riski |
Dünyada ve bölgemizdeki aşırı rekabet şartları |
Yasal mevzuatın sık sık değiştirilmesi ve bunun kurumsallaşmayı olumsuz etkilemesi |
Bartın’da pazar büyüklüğünün yeterli olmaması |
Tematik üniversite konusundaki belirsizlikler |
Bartın’ın transit yol üzerinde bulunmaması |
Yerel ve merkezi yönetim birimlerinin bürokrasi çarklarının ağır işlemesi ve gelişmeyi önlemesi |
Bartın ilinde kiraların yüksekliği |
Çevre illerdeki bölge ve ulusal üniversiteler arasında giderek yükselen rekabet |
Bartın ilinin altyapı ve ekonomik kalkınmasının yavaş ilerlemesi |
Nitelikli öğrencilerin daha büyük şehirleri tercih etmesi |
Bartın ilinin tanınırlığının az olması |
Üniversite ihtiyaçlarının karşılanmasında tedarikçilerin yeterince iyi hizmet verememeleri |
Bartın ilinin Bartın Üniversitesi’ni yeterince sahiplenmemesi |
Hizmet sağlayan kantin işletmelerinin hizmet kalitesinin düşüklüğü |
Üniversite mezunu gençlerde işsizliğin artışı |
Bartın ili sanayisinin gelişmemiş olması |
Bartın ve bölgede halen hava, demir ve deniz yolu ulaşımının bulunmaması |
Üniversite sanayi işbirliğinin yeterince sağlanamaması |
Bartın ilinin tarım, sanayi, orman, turizm ve lojistik envanter ve potansiyelinin yeterince ortaya çıkarılamamış olması |